Zaznacz stronę

Przeciwskazania do implantów zębowych

Powodami dla których stomatolog i protetyk mówi pewnym pacjentom kategoryczne „nie” w kwestii implantów zębowych są przede wszystkim ciężkie choroby jak nieustabilizowana cukrzyca, a także stany takie jak ciąża.

Imlanty zębowe, a nieustabilizowana cukrzyca?

Choroba cukrzycowa w toku swojego przebiegu sprawia, że rany po prostu się nie goją tak jak powinny. W takim wypadku wszczepienie implantu może powodować jego nieprzyjęcie i wypadnięcie i pogorszyć stan pacjenta. Pamiętajmy jednocześnie, że ustabilizowana i dobrze kontrolowana cukrzyca nie jest przeciwskazaniem do zabiegu wprowadzenia implantu zęba.

Imlanty zębowe, a nowotwory?

Implanty zębów nie powinny być stosowane u osób, które chorują na nowotwory. Nie powinna być podejmowana decyzja o takim zabiegu bez wstępnej oceny ryzyka i wyraźnego pozwolenia od lekarza prowadzącego.

Imlanty zębowe, a zdrowie i bezpieczeństwo?

Zatem płynnie można przejść do dywagacji na temat tego czy implanty szkodzą zdrowiu, czy jednak nie i czy są bezpieczną metodą dla większości pacjentów? Otóż ta metoda uzupełniania braków w uzębieniu jest jak najbardziej bezpieczna.

Utrata implantu zęba.

Niewielki odsetek pacjentów skarży się na powikłania po prawidłowym i profesjonalnym wstawieniu implantów. Niezwykle rzadko zdarza się niestety, że implant zęba nie zrasta się z kością i konieczne jest usunięcie go. Poza tym faktem, nie towarzyszą temu skutki uboczne. Jest to całkowicie bezpieczne.

Poluzowanie śruby gojącej implantu.

Również do zdarzeń stosunkowo rzadko mających miejsce, ale mogących się faktycznie stać, można także zaliczyć samoistne poluzowanie się śruby w wyniku postępującego procesu gojenia. Celem istnienia śruby jest pomaganie w prawidłowym wygojeniu się dziąsła na implancie zęba.

Zalety implantów zębów

Jednakże zdecydowana większość pacjentów ze zdrowymi dziąsłami, posiadającymi implanty, docenia ich główne zalety i są nimi:

👍 stabilna konstrukcja a co za tym idzie komfort użytkowania,

👍 piękno uśmiechu,

👍 stabilizacja naturalnych zębów pacjenta,

👍 łatwiejsze w utrzymaniu higieny jamy ustnej.